Estratègies i recursos d’acompanyament emocional – Girona


L’objectiu d’aquesta formació és dotar als educadors d’eines i recursos d’aplicació de l’educació emocional per desenvolupar
estratègies pedagògiques que ajudin a acollir, acompanyar i gestionar les emocions de l’alumnat afavorint un clima de benestar emocional a l’aula.

Objectius

  • Adquirir eines de gestió emocional per l’acompanyament dels infants
  • Usar recursos d’educació emocional per la gestió de l’autoritat I la resolució dels conflictes i l’acompanyament en els processos de dol.
  • Conèixer les fases del dol emocional i adquirir estratègies pel seu acompanyament a l’escola.
  • Potenciar les competències i habilitats dels alumnes d’autoconeixement i regulació emocional com de gestió de la relació amb els altres.
  • Adquirir recursos que afavoreixin la comunicació família-escola.
  • Conèixer les diverses possibilitats que ens ofereixen els llenguatges simbòlic, teatral, artístic, i corporal a l’hora de dur a terme activitats d’educació emocional a l’aula.
  • Desenvolupar habilitats de gestió emocional pel lideratge i la gestió d’equips educatius
  • Dissenyar, desenvolupar i experimentar un projecte propi d’aplicació pràctica en el àmbit professional

Continguts

– Estils d’aferrament emocional. Eines de gestió emocional per l’acompanyament dels infants adaptades a cada estil.

– L’autoritat amorosa, expressió de normes i límits.

– Recursos per la gestió del conflictes.

– Estratègies per l’acompanyament del dol.

– Activitats per afavorir el desenvolupament d’habilitats d’autogestió emocional en els infants.

– La tècnica artística com a recurs expressiu, l’art com a font de relats emocionals.

– El cos com a mitjà d’expressió emocional. Recursos i estratègies pel treball corporal a l’escola.

– El teatre com a recurs per a l’educació emocional.

– Els contes, un recurs per l’acompanyament emocional dels infants.

– Eines per enfortir el vincle i la comunicació família-escola.

– Recursos emocionals pel lideratge: La gestió dels equips sota la mirada de les potencialitats, talents i virtuts dels equips, del treball individual al treball integrat.

– Presentació dels projectes d’aplicació pràctica dels alumnes de la formacióde seqüències didàctiques d’activitats d’educació emocional

Temporització i distribució de les sessions

El curs està organitzat en 8 sessions organitzades en dissabte i un cap de setmana intensiu de divendres tarda fins diumenge tarda

Sessió 1: Estils d’aferrament emocional. 4 d’octubre de 2025

Sessió 2: L’autoritat amorosa i la gestió del conflicte. 8 de novembre de 2025

Sessió 3: Llenguatge artístic i educació emocional. 13 de desembre de 2025

Sessió 4: Els contes i el teatre com a recurs d’educació emocional. 17 de gener de 2026

Sessió 5: Emocions i cos. 14 de febrer de 2026

Sessió 6: Acompanyament del dol a l’escola. Activitats d’educació emocional. 14 de març de 2026

Sessió 7: Comunicació família-escola. 11 d’abril de 2026

Sessió 8: Lideratge i gestió d’equips des d’una perspectiva emocional. 9 de maig de 2026

Sessió 9: Presentació dels treballs de final de curs dels alumnes 12, 13 i 14 de juny de 2026

Dades bàsiques:

  • Durada: 8 dissabtes i un cap de setmana intensiu
  • Horari: de 9.30 a 14.00 h y de 15.30 a 20:00 h
  • Dates: del 4 d’octubre al
    14 de juny de 2026
  • Lloc: Girona
  • Mode: Presencial
  • Idioma: Català
  • Preu: 1.320 €
  • Reconeixement: 130 hores com a activitat de formació permanent per al professorat. En tràmit de reconeixement pel Departament d’Educació, pendent de resolució
  • Inscripcions: info@sistemicaformacions.cat