Bases per una educació emocional a l’escola – Girona

Des d’un enfocament basat en l’educació emocional es pretén donar resposta als reptes de convivència que es poden observar avui en dia als centres educatius. Aquest curs aporta una mirada àmplia en relació a les emocions que els infants expressen per poder identificar-les, acollir-les i acompanyar-les d’una manera respectuosa, entenent el paper important de les emocions en el desenvolupament dels infants i en els seus processos d’aprenentatge. Es pretén facilitar als educadors eines i recursos pedagògics per l’acompanyament emocional dels alumne, per la vinculació amb les famílies,així com per la creació de climes de benestar emocional tant a l’aula com amb els equips educatius.

Objectius

  • Conèixer les bases de l’educació emocional i les teories relacionades.
  • Conèixer què són les emocions, tipologies i característiques, per poder-les identificar en l’alumnat.
  • Identificar les fases del desenvolupament dels infants per tal d’identificar les principals necessitats emocionals de cada etapa evolutiva.
  • Potenciar la vinculació família escola i desenvolupar una mirada respectuosa cap a la diversitat de models familiars en la societat actual.
  • Adquirir recursos pedagògics per acollir i acompanyar les emocions dels alumnes i crear climes de benestar emocional a l’aula.
  • Adquirir estratègies de gestió emocional que afavoreixen el benestar emocional i la cohesió dels equips educatius.
  • Desenvolupar una seqüència didàctica aplicant recursos d’educació emocional

Continguts

– Mòdul 1: Bases teòriques de l’educació emocional: principis d’intel.ligència emocional, aportacions de la neurociència i les intel.ligències múltiples

– Mòdul 2: Les emocions, definició, tipologia i característiques

– Mòdul 3: Etapes del desenvolupament infantil. Principals necessitats emocionals de cada etapa evolutiva. Estratègies per l’acompanyament dels diferents períodes sensibles del desenvolupament dels infants.

– Mòdul 4: El vincle escola-família. Diversitat de models familiars

– Mòdul 5: Estratègies i recursos per l’acompanyament emocional

– Mòdul 6: Exemples d’activitats d’educació emocional

– Mòdul 7: Eines i recursos per la gestió dels equips professionals orientades al benestar emocional i la cohesió d’equips. Estils de comunicació en els equips professionals

– Mòdul 8: Disseny de seqüències didàctiques d’activitats d’educació emocional

Temporització i distribució de les sessions

El curs està organitzat en 7 sessions organitzades en dissabte i un cap de setmana intensiu de divendres tarda fins diumenge tarda

Sessió 1: Bases teòriques de l’eduació emocional 15 de novembre de 2025

Sessió 2: Les emocions 13 de desembre de 2025

Sessió 3: Etapes del desenvolupament infantil 31 de gener de 2026

Sessió 4: Vinculació família-escola 7 de març de 2026

Sessió 5: Estratègies i recursos per l’acompanyament emocional 7 de març de 2026

Sessió 6: Activitats d’educació emocional 18 d’abril de 2026

Sessió 7: Benestar emocional en els equips 16 de maig de 2026

Sessió 8: Presentació dels treballs de final de curs 3, 4 i 5 de juliol de 2026

Dades bàsiques:

  • Durada: 7 dissabtes i un cap de setmana intensiu
  • Horari: de 9.30 a 14.00 h y de 15.30 a 20:00 h
  • Dates:
    del 15 de novembre al 5 de juliol de 2026
  • Lloc: Girona
  • Mode: Presencial
  • Idioma: Català
  • Preu: 1.170 €
  • Reconeixement: 120 hores com a activitat de formació permanent per al professorat. En tràmit de reconeixement pel Departament d’Educació, pendent de resolució
  • Inscripcions: info@sistemicaformacions.cat