Abordatge sistèmic dels trastorns de conducta i dificultats d’aprenentatge

Barcelona, Reus i Girona

L’expressió de les dificultats dels nens i els adolescents pot tenir un rerefons sistèmic. Comprendre aquestes implicacions emocionals i vinculars ens dóna elements per poder acompanyar-los de forma més àmplia.

Aquest taller forma part del segon curs de la formació en Pedagogia Sistèmica que s’ofereix com a mòdul obert a persones externes a la formació.

*Requisits d’inscripció: per poder participar en aquest taller monogràfic cal haver fet com a mínim un curs d’introducció a la Pedagogia Sistèmica.

Formador/a:

Carles Parellada (Girona)

Laia Panyella (Barcelona)

Mariela Oviedo (Reus)

Objectius:
-Comprendre la complexitat de les etapes evolutives per poder-les acompanyar des d’una mirada àmplia.
– Desenvolupar les tipologies emocionals que ens ajudin a entendre els símptomes que mostren els infants i adolescents.
– Aprendre les implicacions vinculars dels sistemes familiars i els escolars i les relacions entre tots dos.
– Usar les eines sistèmiques per poder acompanyar els conflictes i les dificultats dels alumnes, ja siguin de conducta o d’aprenentatge.

Continguts:
– Els vincles i les relacions a la infància i l’adolescència
– Amor cec i simptomatologia expressada
– Implicacions sistèmiques, familiar i escolar
– Ingredients emocionals per interpretar el dolor dels nens
– L’ús d’eines sistèmiques per acompanyar aquestes dificultats

Metodologia:
Durant el taller hi haurà una base teòrica acompanyada d’activitats pràctiques per poder aplicar tots els conceptes bàsics treballats, tot fomentant la participació activa de l’alumnat, la reflexió i la conversa.

A qui va dirigit?
A professionals que treballen en l’àmbit educatiu, social, sanitari o terapèutic, especialment a aquelles persones vinculades a la relació d’ajuda i l’acompanyament emocional d’adolescents i joves. També per a mares i pares.

Dades bàsiques

  • Barcelona: 26/04/2025
  • Reus: 08/02/2025
  • Girona: 26/04/2025
  • Horari: de 9.30 a 14.00 h i de 15.30 a 20.00 h
  • Mode: Presencial
  • Idioma: Català
  • Reconeixement: 10 hores com a activitat de formació permanent per al professorat. En tràmit de reconeixement pel Departament d’Educació, pendent de resolució
  • Preu: 125 €